Je ne sais pas m'ennuyer.. et non ! Mon parcours professionnel a toujours été rythmé de projets entrepreneuriaux. Ils m'ont poussés jour après jours en dehors des sentiers battus du cursus classique du pharmacien : et je ne m'en lasse pas ! AI addict & Vibe coding un soir sur deux, je monte des projets innovants avec les derniers outils disponibles!Aujourd'hui Product owner d'un outil de gestion de contenu à l'échelle du groupe Servier, je suis également directeur des opérations au sein de l’entreprise que j’ai fondée il y a 4 ans : Kera Medical.Travaillant pour d'autres laboratoires, j'ai été Program manager des solutions patients & HCPs de Biogen Digital Health puis PM aux opérations après quelques pas en agence de com en tant que Responsable innovation digitale au sein de la filiale Life du groupe Extreme (200 collaborateurs). J'ai par ailleurs fait mes armes au global à Sanofi lors de mon double diplôme de Master Marketing pharmaceutique à Paris Saclay en tant que Digital Innovation manager. Ma curiosité m'animant au quotidien, je me suis formé et fait certifié sur de nombreux sujets (Code, Data, Agile).Know how
▪ Project management▪ PMO cross programs▪ Team management▪ Project's framing▪ Workshops preparation and animation▪ Business requirements writing▪ Change management▪ Train users▪ Advance medical understanding ▪ Understand HCPs and patient POV▪ User centric perspective▪ Functional and technical specificationsExpertise▪ Basics Development: HTML | CSS | PHP | JS▪ Other: Jira | CMS | Hubspot CRM, Veeva ▪ Scientific: Genetics, Industrial Pharmacy▪ Business: Pharmaceutical marketing, technologically innovative project management ▪ Other: Safe Agilist – SAFE®▪ Gallup: Strategic Thinking Identified Strengths: Inclusion, Achievement, Input▪ Data: Basics: R Analysis | Datascience ML | MYSQLKey
Highlights + Launched 2 startups and several AI initiatives + PMO of the patient & HCPs portfolio of +15M€ & 60+ stakeholders +36 countries. Major challenge in a company with a strong organic growth with a lot of stakeholders. Making sure to align the company's strategic objectives with affiliates needs + Coordination of global strategy of digital products with the needs of affiliates. Going all the way to the end of the coordination in the field, had to coordinate marketing operations and product market fit within 10 countries+ Created a routine customization tool for Aromazone customers to improve acquisition and conversion. Today, it is one of the best acquisition channels for Aromazone (turnover 22M€)+ Managing end to end bi-annual HCP congresses at the APHP for 3 years and developpement of certified Medical training platforms with public and private partnerships